5 Ekim 2012

"Çocuklarla El Ele Ebeveynlik" Anne Baba Eğitimi 14 Ekim'de


Bu program, Amerika'da Uluslararası Ebeveyn ve Aile Koçu yetiştiren ACPI’nın eğitmenlerinden, çocuklarla 55.000 saatten fazla zaman geçirmiş, “Yılın Kitabı” ödüllü Connection Parenting kitabının yazarı Pam Leo tarafından oluşturulmuştur.

“Neden bazı çocuklar büyüyüp Gandhi olurken, bazıları Hitler oluyor? Doğumdan yetişkinliğe kadar bu farkı yaratacak neler oluyor?” sorusuyla yola çıkarak uzun yılların araştırması ve tecrübesi ile oluşturduğu atölye dizisi 1989’dan beri dünyanın birçok yerinde ebeveynlerle buluşmaktadır.
Bir ebeveyn her “Doğru yapmadım. Keşke deseydim ki…” dediği sefer otomatik olarak yeni bir şans kazanır.
Çocuklarla yaşamda çıkmaz sokak yoktur. Daima yeni bir şans vardır.
Çocuklarla El Ele Ebeveynlik yaklaşımı ile; haydi çocukluklarında yaşadıklarından ötürü iyileşmek zorunda kalmayan yetişkinler yetiştirelim
Bu eğitimin amacı
Anne–babalara çocukları ile ilişkilerini güçlendirmeyi sağlayacak becerileri öğretmek amacıyla hazırlanmıştır.
Çocuklarla El Ele Ebeveynlik, disiplinin gerçek anlamını irdelerken, gerçek disiplinle ilgili yeni beceriler ve araçlar sunuyor. Eğitime katılan anne babalar, çocuklarının davranışlarının ne anlama geldiğini öğrenebilir, davranışa tepki vermek yerine ihtiyaçlarını karşılamaya ve bağ kurmaya odaklanabilirler.


Katılımcılara katkısı
  • Sağlıklı ve koşulsuz bir ebeveyn-çocuk bağı kurmanız
  • Doğru iletişim kurma
  • İşbirliği sağlama
  • Duygusal patlamalar, ağlama krizleri, öfke nöbetleri ile başa çıkma
  • Çocuğunuzun sosyal yönünü güçlendirmeniz
  • Sağlıklı bir özgüvene sahip çocuk yetiştirme
  • Büyüdüğünde saygılı, sorumluluk sahibi ve güvenilir bir yetişkin olması
  • Nasıl konuşursanız çocuklarınız sizi dinler?
  • Konuşma ve beden dilimize odaklanmak
  • Disiplin – Ceza - Özdisiplin
  • İhtiyaç – kaynaklar dengesini gözden geçirmek

Bu eğitim kimler için uygun?
  • Mutlu, kendini değerli hisseden sağlıklı çocuklar yetiştirmek isteyen,
  • Güçlü ve sevgi dolu bir ebeveyn çocuk ilişkisi kurmayı amaçlayan,
  • Disiplinin gerçek anlamını irdelerken, alışılagelmiş düzene karşı çıkabilecek, farkındalığını arttırmaya istekli,
  • Aile içi iletişimde üç günde mucizeler yerine kalıcı ve ömürlük çarelere ihtiyaç duyan her anne  ve baba katılabilir. 
  • Anne ve baba dilerse birlikte katılabilir. 
Program (*)
"Çocuklarla El Ele Ebeveynlik" yöntemi için tüm programa katılabilir ya da atölyeler arasından seçim yapabilirsiniz.
(*) Herhangi bir nedenle katılamadığınız haftayı, bir sonraki grupta katılarak telafi edebilirsiniz.

Eğitmen: İlkiz Özcan Sönmez

Academy for Coaching Parents International’da Ebeveyn ve Aile Koçluğu eğitimini tamamladıktan sonra Çocuklu Yaşam Merkezi’ni kurmuştur. Gelişim Psikolojisi Yüksek Lisansına devam etmektedir. Birebir ebeveyn görüşmeleri ve anne-baba eğitimleri yolu ile bir ömür boyu sürecek ebeveynlik yolculuğunu tüm aile bireyleri için daha keyifli hale getirmek için çalışmaktadır.
Oyun ve oyuncaklar kullanılarak çocuklar ile iletişim kurmaya, sorunları çözmelerine ve olumsuz davranışlarını değiştirmelerine yardımcı olan Çocuk Merkezli Oyun Terapistidir.

Play Therapy Center tarafından onaylı Filial Aile Terapistidir.  Ayrıca Gestalt Psikoloji eğitim programına devam etmektedir. 3 yaşında Ada’nın annesidir.


Yer:
Yorum Psikolojik Danışmanlık:  Zeytinoğlu Cad. Arzu-1 Apt. Kat:3 D:20 (Akmerkez Etiler Kapısı Karşısı) Etiler - İstanbul
Bilgi ve Kayıt
(212) 351 25 13 / (533) 551 76 64 / info@yorumpsikoloji.com 

11 yorum:

ebebeyn olarak çocuk yetiştirmenin beni bu kadar zorlayacağını hiç düşünmemiştim Anladım ki ben bir sanatçıyım oğlumu ifşa ederek kendime bir sergi hazırlıyorum.... kitabınızı okumak için sabırsızlıkla bekliyorum
zehra ören

Gerçekten harika bir benzetme Zehra Hanım, ağzınız sağlık. İyi şanslar ve blogu da izlemeye almayı unutmayın lütfen. Sevgiler,

Blogunuzu zevkle takip ediyorum.izlemeye aldım.Face sayfanızı da beğendim.

Ben de çocuk yetiştirmenin bu dünyadaki en zor şey olduğunu düşünüyorum.Yapılan bir hata ya da yaptığınız olumlu bir katkı bütün dengeleri değiştirebiliyor.Aslında mutlu ebeveyn olunmalı.Kendi gelişimsel ihtiyaçlarımız karşılandığı vakit çocuKlarımıza da ayırabileceğimiz kaliteli zamanlar artacaktır.İyi ebeveyn olmak önce kendimizi gerçekleştirmekle başlıyor bence.İç huzuru olmayan bir ebeveyn çocuğuna yetemez diye düşünüyorum.Mesela ben blog takip etmekten çok hoşlanıyorum.Kendime vakit ayıramadığımda çocuklarımla diyaloglarım farklılaşıyor.Çocuğu anlamak ihtiyaçlarının farkında olmak,kendi ihtiyaçlarımızı da önemsemek..İyi bir aile tablosu oluşturmanın detayları benim gözümde..

Sevgili "öğretmen anne" sizinle tanıştığıma çok memnun oldum.
Olumlu yorumlarınız için ayrıca çok teşekkür ederim.
İşin özünü o kadar güzel ve net anlatmışsınız k... iç huzuru olan ebeveyn, kaliteli zaman geçirmenin çocuğumuzla kurduğumuz ilişki üzerindeki olumlu etkisi, çocuğumuzun ihtiyaçlarının farkında olmak ve kendi ihtiyaçlarımızı mutlaka ama mutlaka önemsemek sizin de değiniz ebeveynliği keyifli bir yolculuğa çevirmenin anahtarları. Özellikle tekrar altını çizmek istedim. Belki bunlara benim de ekleyebileceğim; yapılan o bir hatanın da geri dönüşü telafisi olduğudur. Mükemmel ebeveynlik diye birşey yok, hepimiz hatalarımızla birlikte varız. Zaman zaman aramızdaki bağı zedeliyor çocuğumuzu istemesek de farkında olmadan incitiyor olabiliriz. İşte tüm bunların telafisi var ve açıkçası biz eğitimlerde bunları konuşuyoruz. En güzeli de biz ebeveynler yaptığımızı telafi etmeyi öğrendikçe, çocuğumuz da bizden telafi etmeyi öğreniyor ve yaşamına tüm sosyal hayatını etkileyecek eşsiz bir beceri katıyor. Paylaşımınız için tekrar teşekkürler...

aslında Çağan anaokuluna başlayana kadar elele ebeveynlik konusunda bana çağrıştıran şeyleri başarabildiğimi sanıyordum ama okul başladı Çağan benden nefret ediyor, okula alışamadı,beni bu konuda zorladıkça beni de sinirlerim çok yıprandığı için kırıcı olabiliyorum acab bu kitap oğlumla yine yeniden oğlum ve ebeveyni el ele durumuna döünşmemize yardımcı olur mu?

Aslında ebveynlik yaşanarak öğreniliyor ve her çocukta farklı şeyler ekleyerek geliştiriyor kendini. Her çocuk anne babasına yeni bir şeyler öğretiyor . Bu nedenle ister 1 çocuklu olun ister 5 çocuklu, hala öğrenecek şeylerimiz var. her gün hayattan yeni bir şeyler öğrendiğimiz gibi...http://miniklerveanneleri.com/

Not:Bloğunuzu nedense bitr türlü takibe alamadım. Ama facebook ve twitterdan takip ediyorum. Ayrıca facebook blogger anneler grubundaki paylaşımlarınızı da takip ediyorum. Hediye ettiğiniz kitabı okumak isterim.

merhaba..yukarıda yorumu bulunan öğretmen anne blogger'ı berrin hanımın da dediği gibi ebeveyn huzurlu=çocuk huzurlu... ben tek başına çocuk yetiştirmekte olan genç bir anneyim..kızımı yetiştirirken en dikkat ettiğim konu baba boşluğunu doldurabilmekten daha çok ; kızımın böyleyken de sağlıklı bir gelişim süreci izleyebileceğinin farkında olmam..benim ebeveyn olarak temennim kızıma büyüdüğünde, çocukluk anılarında daha çok ''mutlu ve anlaşılan'' bir çocukluk dönemi geçirdiğini hissettirmek..evet bende farkındalık yaratan her bilgiyi takip ettiğim gibi sizin sitenizi de zevkle takip etmekteyim..tuğçe dursun..

İlkin Hanım gerçekten biz annelerin çok önemsediği bir konu bu.Yaptığımız hatalara takılı kaldığımızda önümüzü görememek.Ben de zor olsa da bunu yapmaya çalışıyorum unutmaya telafi etmeye.Bu arada hatalarım öyle telafisi zor hatalar değil bunu da belirteyim.Mantığım kötü bir anne olmadığımı,okuyup araştıran sorgulayan öğrendiklerinden mantıklı bulduklarını içselleştiren çocuğunu anlayan biri anne olduğumu söylüyor.Ve çoğu anne gibi ben de öğrendiğim doğru bulduğum herşeyi uygulayamadığımda üzüntü duyuyorum suçluluk hissediyorum..Bi taraftan da farkındalıklarım arttığı için seviniyorum.Ne olursa olsun anne baba güçlü olmalı güçsüzken bile bunu belli etmemeli.Öyle hatırlanmalıyız ki çocuklarımızın belleklerinde öyle izler bırakmalıyız ki geleceklerinde her zaman anne babalarının yanında olduğunu bilsinler.İlerde mrb anne baba diye konuşurken seviyormuş gibi yapmasınlar iletişim kurabilen kızgınlıklarını öfkelerini anlatabilen bireyler olsunlar.Benim bile annemle ilgili hatırladığım hep hasta olduğudur.Beynim annemi güçsüz kodlamışçHep aileme karşı aşırı merhamet ve acıma duygusu ile bürünmüşümdür.Keşke annem yanımda çok mutsuz görünmeseydi..Güldüğümüz anlar daha çoktu belki ama kaydedilen bende yerleşen bu.O yüzden geleceğin bireyleri evlaqtlarımızı yetiştirmek çok zor.İncecik bir iplik.Kolaycık kopar ama çabucak bağlanır.Telafi bu anlamda benim en sevdiğim kavram.Hayatta herşeyin telafisi vardır.

Fatma Hanım, kitabın mutlaka faydası olacaktır. En azından sizin bakış açınızın değişmesine ve kendinize daha fazla kaynak ayırmanıza, yani oksijen maskenizi önce kendinize takmanıza...
Okulla ilgili sorunu ise ayrıca değerlendirmek lazım. Çocuğunuzun gerçekten duygularının dinlenildiğini hissetmesi, ona saygıyla yaklaşmanız, acılarını boşaltmasına yardımcı olmanız ve onu pozitif enerjiyle doldurmanız mümkün ama tek başına yeterli olur mu, dilerseniz süreç içinde iletişim halince olalım.

ilkin hanım kİtabı kazanan belli oldu mu?

Merhaba,

Hepinize değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Kura sonucu "Çocuklarla El Ele Ebeveynlik" kitabını kazanan Fatma Hanım.
Lütfen iletişim bilgilerinizi ilkiz@cocukluyasammerkezi.com'a iletin. Kitabınıızı güle güle okuyun.
(Gecikme için lütfen kusura bakmayın, kızımı kura çekmeye ikna etmek her zaman mümkün olmuyor.)
Sevgilerimle,

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...