12 Ekim 2012

Bumerang Yazmadan Duramayanlara Bi' Nefes Aldırdı


Hayatımızın koşuşturmacası arasında kendimize bir gün ayırmak mümkün mü?
Sahi kendine bir tam gün ayırabilen var mı? Geçtiğimiz günlerde Sınır Tanımayan Ebeveynler Topluluğu 150 kadına Hayalime Dokun Zirvesi'nde bu soruyu sordu ve aldığı cevap üç beş kadın hariç, "hayır"dı. (Zirveyi duyurmuştum, yazısı geliyor). Çocuğumuza, eşimize zaman ayırıyoruz... İş yerinde geçirdiğimiz saatler, evimizin işleri, alışveriş, çocuğun okulu, kursu derken bize, kendimize ayıracak zaman kalmıyor.12 Ekim Cuma günü "Bumerang Deneyim Günleri" kapsamında işte ben bunu başardım. 

Can Gürzap ve Arsen Gürzap'ın kurduğu Dialog İletişim ve Anlatım Merkezi Kalaşmış'ta sevgili eğitmenimiz Yeşim Alıç'dan "Nefes, Bedenle Tanışma ve Etkili Beden Kullanımı" eğitimi aldık. 
Birçok Bumerang blog yazarının katıldığı bu eğitimde zaten her zaman nefes konusuna takık olan ben çok büyük keyif aldım. Neden mi? Daha önce aldığım nefes seminerlerinde "Nefes almadan yaşayan biri" olarak tanımlanan ben, "Zaten bunu beceremem, diyafram nefesi çok zor, bunca yıldır oluşan alışkanlığımı kırmak imkansız" diye düşünüyordum. Oysa Yeşim Alıç sabah 9:00-15:00 arasında bu konudaki fikirlerimi tamamen değiştirdi. Yöntem olarak, yaklaşım olarak o kadar doğru adımlar attı ki... Beynimdeki o "Yapamam, edemem, çok zor" kalıplarını kırarak "bu işin doğalı bu, zaten bunu biliyorum, yeniden hatırlayabilirim" kalıplarını adım adım yerleştirdi. 

Çalışmaya diyafram nefesiyle başlamak yerine, göğüs nefesiyle başladı. Şunu anladım ki, kısa hızlı kesik kesik nefes almamın tek nedeni, nefesimi doğru verememek. Yani alamamak bir sonuç, herşeyin olduğu gibi onun da bir nedeni var. Gözden kaçan en önemli ayrıntı nefesimizi yeterince boşaltamamak. Göğüs hala nefesle dolu olunca da nereye nefes alabilirsin? Ayrıca bedenimizi doğru duruşa getirmeden diyafram nefesi almak mümkün değil. Dolayısıyla ikinci adımda karnın dört tarafını nefesle doldurabilecek, doğru duruşa, tam merkezde olmaya odaklandık. Diyafram nefesi bu altı saatlik çalışmanın en sonunda yaptığımız egzersizdi. Tüm şartları hazırlayınca diyafram nefesi zorlanmadan geliyor.

Elbette, insanın içinde olup bitene bakması öyle zor ki, çünkü göremiyorsunuz, çok soyut. Diğer yandan bence bu eğitimin en başarılı yanı Yeşim Alıç'ın da yıllar içinde öğrencilerine daha iyi öğretebilmek için geliştirdiğini söylediği göreselleştirme ve canlandırma çalışmaları. Ancak bu şekilde beynimde görselleştirdiğimde, bedenimle iletişim kurabiliyorum. 

Nefes almaya hergün 15 basit egzersizle hergün devam edeceğim. Yaklaşık 2 dakikamı alacak.

Doğru nefes almanın uzun ve sağlıklı bir yaşama olan katkısı kadar kendimizi dinlemek, en saf ve doğal haliyle kendimizle iletişim kurmak gibi faydaları da var. Sağlıklı uzun bir yaşam sürmek ve bu yaşamı anlamlı sürdürebilmekten daha önemli ne olabilir? Hem de nefes almak kadar basit ve doğal bir yolla...

Bu müthiş deneyimi hepinizin yaşamasını tavsiye ederim.

Bu deneyimi paylaştığım tüm blogger arkadaşlara teşekkürler...


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...