4 Eylül 2012

Çocuğum Okula Hazır mı?

Pazar günü verdiğim seminerden satırbaşları...
Anne babaları iyiden iyiye okul telaşı sardığı şu günlerde, size bir iyi, bir de kötü haberim var.
Kötü haber, çocuğunuzun yalnızca okulda değil, aynı zamanda hayatta da sağlıklı ve başarılı bir birey olabilmesi için gerekli yatırıma uzun yıllar önce başlamış olmanız gerekiyor.

Bu yatırım nedir? Aklınıza hemen "para" mı geliyor? O da önemli tabi ama... ama asıl yatırım;
  • Çocuğunuzla aranızda sağlam bir bağ olması, 
  • Doğru iletişim kurabilmeniz, 
  • Özgüvenini güçlendirmeniz, 
  • Anne babasına bağımlı değil sevgiyle bağlı bir çocuk olarak yetiştirebilmenizdir.

Aranızdan bazıları “Heh tamam, biz de bunlar var” diyordur, bazıları da “Treni kaçırdık mı yani? diyor olabilirler.

İyi haber ise, Bir ebeveyn her “Doğru yapmadım. Keşke deseydim ki…” dediği sefer otomatik olarak yeni bir şans kazanır.
Unutmayın lütfen, çocuklarla yaşamda çıkmaz sokak yoktur. Daima yeni bir şans vardır. (Sevgili Pam Leo'dan alıntıdır.)

Okul Çağı Çocukları ile İletişim isimli bir eğitim veriyorum. Süresi 6 saat. Burada o kadar zamanımız olmadığı için, sizin için yararlı olacağına inandığım bazı bölümlerine yer vereceğim.

Okul çağındaki çocuklarınızı daha iyi anlayabilmek için, üç noktaya dikkat etmelisiniz.
  1. Gelişim süreci
  2. Aile ilişkileriniz
  3. Okul
 Şimdi bu süreçlerin adım adım üzerinden gidelim.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...