6 Haziran 2012

"Öğretmenim bak, ben okul oldum"


23 Nisan'dan beri Levent'teki Çilek Çocuk Evi'ne giden kızımız sanki hergün biraz daha büyüyor, konuşması, tavırları, sosyal ilişkileri, dans etmesi, eğlenmesi gün be gün değişiyor...

Yazı 09:00 - 13:00 arasında haftanın üç gününü okulda geçiriyor. Eylül'de ise tam gün göndermek istiyorum.
Bir gün büyüteçle tırtılları gözlemlemiş, ertesi gün kendi elleriyle kurabiye pişirmiş, anneler gününde bana t-shirt boyamış, oyuncaklarla bol bol oynamış ve sevgi dolu bir ortamda sorumluluklarının bilincine varmış olarak evine dönüyor. 

İlk haftalar sabahları hemen her çocuk gibi erken kalkmak ve giyinip dışarı çıkmak konusunda zorluk yaşıyordu. Biz de yaklaşık 1 saat uyuduğu öğlen uykularını kaldırdık. Şimdi akşamları çok daha erken uyuyor, saat 19:30 gibi duştan sonra saçlarını kuruturken uykuya dalıyor. Böylece sabahları daha erken ve her zaman olduğu gibi oyuncaklarını çok özlemiş olarak uyanıyor.  Hem biraz oyun oynamak için, hem de kahvaltı, diş fırçalama ve tuvalet, taranmak ve giyinme için zamanı kalıyor. Biz de onu acele ettirmek zorunda kalmıyoruz. 

Kapıdan çıkmak konusunda yaşadığımız sıkıntılar bu şekilde ciddi ölçüde azaldı.  Erken yatıp, erken kalkmak konusunda çocuğunuza gerekli ortamı sağlamanızı ve teşvik etmenizi tavsiye ederim. Hayatı boyunca okul ve iş yaşamında erken kalkmak durumunda olacak. Biz şanslıyız, eve yakın bir okul seçtik, okula giderken uzun saatleri serviste geçen çocuklar ve aileleri için bu durum daha da zor tabi.

Her sabah on dakika çocuğunuzla sakince oyun oynayarak ya da sohbet ederek zaman geçirmek aranızdaki bağı güçlendirecek ve çocuğunuzun sizinle işbirliği yapmasını kolaylaştıracaktır.

Okula geldiğimizde ise hemen sanki büyük bir kız çocuğuna dönüşüyor. Bana saksıda yetiştirdikleri ve kızımın tadına doyamadığı çilekleri ve çok sevdiği okul kapısını gösteriyor. 
- Anne bizim eve de yapalım mı böyle? diyor
Yapacağız inşallah... 


Kapı açılınca öğretmenlerine en kocamanından bir "Günaaaayyyydııııın" patlatıyor ve bizimle ilgisini hemen kesiyor. Bugün üzerindeki Çilek t-shirtünü göstererek hemen sohbete başladı, "Öğretmenim bak ben okul oldum" diyerek...

Bizi çabuk çabuk öpüp yolcu ederken, kendi çoktan yere oturmuş dolabındaki ayakkabılarını hızlıca giymekte oluyor. Evde zaman zaman "ellerim çok ağrıyor, ben kendim yiyemem" ya da "ayaklarım çok ağrıdı ben artık yürüyemem diyerek" bize nazlanmak hoşuna da gitse, çoğu şeyi kendi başına yapmayı tercih ediyor zaten. Okulda da sorumluluklarını bilmesi bu nedenle çok hoşuma gidiyor. 

Bakalım ilerleyen günler bize daha neler gösterecek?


1 yorum:

Yerim ben onun saç örgülerini

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...