7 Mayıs 2012

Çocuksuz Yaşam Fırsat mı Ceza mı?

Çocuklu yaşamın içinde ara sıra hepimizin aklından geçer, "Ah şimdi çocuk olmasa, nerelere giderdim, gezerdim tozardım..."

Geçtiğimiz hafta, Ada 31 aylık olduğunda böyle bir fırsat bana da güldü. Baba kız, iki gece babaanneye İzmir'e gittiler.

Gelin görün ki, anne yüreği hiç de öyle sevinçle uğurlamadı kızını. Kafamda binbir soru, acaba beni çok arayacak mı, acaba uyutabilecekler mi, acaba tuvaletini öğrenmişti, bırakır mı, tam da anaokuluna başlıyordu, acaba olmusuz etkilenir mi? Geri döndüğünde bana çok mu kızgın olur?


Buyrun o günün depresif twitlerine:
"Kuzu babasıyla İzmire uçuyor 3 yılda 2 gece özgürlüğüme sevinsem mi üzülsem mi bilemedim..."
"Ada gidince konsere, icmeye gidicem modundan,yanına fotografımızı mı koysam; ses kaydi mi yapsaydım, kalpli kart mı hazırlasaydım moduna geçiş"

Yıllar önce, daha evlenmeden işyerinden müdürümle bir eğitim için Paris'e gitmiştik. İlk iki gün onun avucunun içi gibi bildiği Paris'i biraz ondan öğrenme şansım da olmuştu. O geri döndükten sonra iki gece daha gezmek için kaldığım Paris'te bir anda hüzün basmıştı beni. Sevdiğim herkes İstanbul'daydı. Ben tek başıma burada, dilini konuşamadığım insanlar arasında ne yapacaktım? Bütün öğleden sonrayı otelde uyuyarak geçirmiştim. Sanki koca şehirde bir ben vardım tek başına. Sonra kalktım, giyindim hazırlandım ve Paris'teki en büyük sokak müzik festivaline katılanların sokakları doldurduğu kalabalığa karıştım ve çok eğlendim.

İşte bu anı geldi aklıma kızımı ve eşimi İzmir'e havaalanından yolcu ettiğimde. En iyisi arkadaşlarla  olmak, İstanbul sokaklarında turist gibi kaybolmak olacaktı. 

Perşembe akşamı kişisel gelişim ve zihin haritalama uzmanı arkadaşım Mustafa ve daha önce hiç tanımadığım bir başka arkadaşıyla Cihangir'de Laterna'da buluştuk. 
Harika bir mekan, içeride sokak lambaları ve bankalar var, sanki Paris sokaklarında cafedesin. Gece yarısına kadar bol kahkahalı bir şekilde sohbet ettik. Mekanı işletenlerle de arkadaş olduk :) 

Cuma akşamı kız kıza bir cuma akşamı kaçamağı yaptık Kanyon'da... 





Cumartesi sabahı bu kadar eğlenceye dayanıklı olmayan anne sürünerek gittim Alternatif Anne'nin brunchına Taksim Gezi'ye. Hem annelerin de arada bir eğlenmeye hakkı var değil mi?
Yeni insanlarla tanışmak, bazen de mail ile hep konuşup hiç yüzyüze gelemediklerimizle biraraya gelmek ve yeni projeleri hayata geçirmeyi planlamak bolca enerji verdi. 


Akşama da kızım ve kocam geliyordu, yani İstanbul sokaklarında kaybolmak için son birkaç saatim vardı. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...