7 Mayıs 2012

Anneysen.com - Anne Baba Okulum "Blogu İyi ki Blogum Var!" Diyor


Anneysen.com'daki "iyi ki bir blogum var" röportajım

Anne Baba Okulum Bloğu “İyi ki bir bloğum var” diyor ve hikayesini bizimle paylaşıyor:

Bloğumun hikayesi aslında anneliğimin ve girişimciliğimin hikayesi… 
Sevilen bir firmada yöneticiyken, kızımın doğuşuyla birlikte içimdeki duygusal değişimin sesine kulak verip, yeni bir alana yöneldim. Amerika’da Academy for Coaching Parents International’dan Ebeveyn ve Aile koçluğu eğitimi alarak, Çocuklu Yaşam Merkezi’ni kurdum. Çocuklu yaşam merkezinde anne baba eğitimleri veriyor, birebir aile danışmanlığı ve çocuklarla oyun terapisi yapıyorum.

2010 yılından beri http://annebabaokulum.blogspot.comadlı blogumda anne baba eğitimi, aile danışmanlığı, çocuk yetiştirme, pozitif disiplin, oyun gibi konulara yönelik uzmanlık bilgilerimin yanısıra, şimdi 2.5 yaşında olan kızımız Ada ile ailece yaşadıklarımızı paylaşıyorum.

Yazmak... Güzel iş, özel iş, sevgi, sabır, emek isteyen kalbini açmaya, paylaşmaya, almadan vermeye hazır olma işi. Tıpkı çocuk büyütmek gibi. Kasım 2010’dan beri Anneysen.com’da Anne Baba Okulum blogumu yazmamın yanısıra Alternatif Anne ve Hürriyet Aile gibi aile portallarında ve Hürriyet Yeni Anne dergisinde Çocuklu Yaşam köşelerim var.

Blogumun son zamanlarda okuyuculardan bana gelen yazı ve sorulara yer verdiğim “Sizin köşeniz” ile, daha “çok sesli” bir hale gelmesi beni çok mutlu ediyor.

Yazma aşkım, insanlarla birlikte olma, paylaşma isteğim, Ada doğduktan sonra Ebeveyn ve Aile Koçluğu’nu keşfetmeme ve Amerika’da Academy for Coaching Parents International’dan eğitim almama yol açtı. Hergün yeni insanlar tanıyorum, yeni hayallerim, hedeflerim var.

Eğitmen, ebeveyn koçu ve son olarak da çocuk merkezli oyun terapisti oldum. Kurumlarda ve okullarda da eğitimler düzenliyorum.Blogum sayesinde  kendi işimi kurup, hayalimdeki işi yapmaya başladım. Başkalarının çocuklu yaşam hayallerini gerçekleştirmesine yardım ederken aslında kendi hayallimi gerçekleştiriyorum.

Unutmayın her yaşta yeniden başlanır, yeter ki kalbinizin sesini dinleyin, o sesi takip edin. Bazen kalbimizden gelen ses çığlıklara dönüşse de onu susturmak için büyük enerji harcarız. “Bizden geçti” dememek, “keşke”yle başlayan uzun cümleler sıralamayı bırakmak için içinizdeki güce ve hiçbir zaman geç olmadığına güvenebilirsiniz.
Bazen bir mail gelir, “Merhaba…Lütfen okuyun” diyen sessizliğe bırakılmış bir mektup gibi.
Ben cevap yazarım, “çok şaşırdım doğrusu geri dönüş beklemiyordum sizden” derler, “Bu mesaj bana bir umut ışığı oldu” derler
Bazen yeni anne olunca, bazen doğuma yaklaşırken, bazen çocuklarımız ile ilişkilerimiz hayal ettiğimiz gibi gitmeyince  bir kaygı kaplar içimizi, birşeyler karalamak isteriz… 
“İçimi endişe bir kaygı bir durgunluk kapladı...”
“Sanırım korkuyorum :“
“Siz de böylemiydiniz ?“
“Herkes benim yaşadıklarımı yaşar mı?”
“Bende mi bir gariplik var?”

Bir şekilde bloguma rastlar bana ulaşırlar, sonra tanışırız, konuşuruz, paylaşırız, dost oluruz… Bir yürekten bin yürek doğururuz. Birlikte güleriz, ağlarız… 
İşte iyi ki bir blog tutuyorum dediğim zamanlar insanların yaşamına bir değer katabildiğimi hissettiğim zamanlardır. 
Bunlar bugüne kadar hep bizim aramızdaydı, şimdi ise bunlar http://annebabaokulum.blogspot.com ‘da “Sizin Köşeniz”i yarattı. 

Orada özgürce anlatabilirsiniz hikayenizi, duygularınızı, sorularınızı birlikte yanıtlarız. Kim bilir bir gün bir eğitimde de buluşuruz. Bir de kızımla ilgili yazdığım her şey benim için “iyi ki yazmışım” kategorisinde, kaybolmasına kıyamayacağım anılar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...