20 Nisan 2012

Ada Anaokuluna Başlıyor...

Bugün 20 Nisan, az önce Ada'nın yeni anaokulunda 23 Nisan kutlamasındaydık. Sahiden oldukça çabuk verilmiş bir karar oldu. Hala biraz şaşkınım. Hani bazen akışında çok güzel gider herşey ya... 
Sevgili arkadaşım Uyku Meleği'nin 3 yaşındayken oğlunu verdiği okul burası. İsmini ilk olarak bu şekilde duydum. Çilek Çocukevi internetten araştırdım, çok büyük olmayan samimi bir yere benzettim.

Yeri Levent'te evimize çok yakın. Görüşmeye karar verdim ama çok şeker, sevgi dolu bir Okul Müdürü var Çiler Hanım. İki gün önce kendisiyle çok keyifli bir sohbetten sonra etrafı gezdik.
Sonra da bizi Cuma günü yani bugün yapılacak olan Çocuk Bayramı kutlamasına davet etti.

Anaokulu için önceliklerimi daha önceden aklımda netleştirmeye çalışmıştım:

Çocuğun çocuk olduğunu hissettiği, sevgi dolu bir yer olması.
Çok kalabalık olmaması, yeterli ilgi gösterilmesi.
Çok kurumsal olup, çocuğumdan aşırı bir başarı beklenilmemesi. 
İlköğretimden liseye kadar birçok öğrencinin bulunduğu bir kampüs içinde olmaması. 
Oyun oynayarak öğreneceği aktivitelere katılması.
Belli kurallara uymayı öğrenmesi.
Sosyal becerilerinin artması.
Kendi işini kendi yaptıkça, yemek yemek, tuvalete gitmek, uyku uyumak, arkadaşlarıyla birlikte aktiviteler yapmak gibi, özgüveninin gelişmesi.
Okula hazırlanmasını sağlayacak önbilgilerin sıkmadan, oyunla verilmesi.
Eğlenmesi, eğlenmesi, eğlenmesi...

Aslında Ada Eylül ayında üç yaşını dolduruyor o nedenle Eylül'de anaokuluna başlamasını istiyordum. Ama zamanlama konusunda sonradan aklıma çok yatan bir öneriyle geldi okul müdürü. Eylül ayı çoğu aile için kaos ayıdır. Çocuğun hiç tanımadığı bir okula tam gün başlamasındansa, bu yaz döneminde haftada üç yarım gün gelerek okula alışmasını sağlamayı önerdi. Eşim de öncesinde bunu önermişti. Böylece Ada arkadaşlarını, öğretmenlerini ve okulu yavaş yavaş bizden tam olarak kopmadan tanıyacak, bu deneyimleri sayesinde de tam güne geçtiğinde daha az sıkıntıyla başetmek zorunda kalacak.

Havalar güzelleştiğinde bahçede yemek yiyebilecekleri bir de küçük tahta masaları var. Bahçede zaman geçirebileceği bir güzel villa burası.
Haftada bir gün mutfak atölyesi var, bizimkinin bundan epey zevk alacağını tahmin ediyorum. Bütün gün evde tencere tavasına su doldurup, parktan topladığı yapraklarla yemek pişiriyor ne de olsa :)
Yazın matematik ve fen bilgilerini çocuğa özel bir öğretme şekli olan math & science atölyeleri de olacak.

İlk günü neler olduğunu anlamaya çalışarak geçti. Oyuncaklar çok ilgisini çekti, evde alışkın olduğu bebek, puset, evcilik, beslenme oyuncaklarına ilgi gösterdi. Kısa bir süre diğer çocuklarla birlikte sınıfa da girdi.Sonra hep birlikte dans gösterilerini izlemek üzere toplandılar. Bu sırada ben müdürün odasındaydım. Bu ortamda beni görmesini istemediler haliyle. Ben de arada bir kapıdan gözetledim :)
Biz çıkarken diğer çocuklar hala çocuk bayramı kutlamalarına, dans etmeye devam ediyordu. Bu nedenle çıkmaktan pek hoşlanmadı. Eve doğru yürürken yolda biraz oyunlar hakkında konuştuk. Çok anlatmaya istekli olmadığından soru sormamayı tercih ettim ve evde de soru sorulmasının önünü geçtim.

Sanırım haftaya Çarşamba ve Cuma günleri çok daha gerçekçi bir deneyim yaşayabiliriz.



2 yorum:

iyi bir anaokuluysa yararı olacaktır bir arkadaşımın oğlu gitti sene başında çok yararını gördüler tek olumsuz yanı kışın çok fazla hasta olması ...

Hastalıktan kaçış yok artık, bir an önce bağışıklık kazansın diye umuyorum. Teşekkürler paylaşımınız için...

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...