25 Mart 2012

Alternatif Anne'de yayınlanan röportajım

Alternatif Anne'den Sevgili Devrim Şahin Atılkan'ın sorularını yanıtladım...


...


Kendini nasıl bir anne olarak görüyorsun?
Kendimi çocuğuyla büyüyen bir anne olarak görüyorum. Şanslıyım, Ada çok zeki bir kız ve onun hızına yetişebilmek için çok okumam çok çalışmam gerekiyor. Birlikte herşeyi tecrübe ediyoruz. Ne istediğini bilen, çoğunlukla kendi kararını kendi veren lider ruhlu bir çocuk.
Bazen benim bile beklentilerimin çocuğumun gerçek mizacını görmeme engel olduğu zamanlar oluyor, o zaman da mümkün olduğunca kendimi geri çekip, onun uzun dönemli ihtiyaçlarını anlamaya ve karşılamaya çalışıyorum. Çocuğu gözlemlemenin, tanımanın çok önemli olduğuna inanmakla birlikte çocuğumun yaşına uygun, az sayıda ama kesin sınırlarım var. Çünkü çocuklar her ihtiyaçlarını doğru değerlendiremeyebiliyorlar. Kısa dönemde çikolata için ağlayan çocuğunuzun ihtiyacı çikolata gibi görünse de, uzun dönemde onun ihtiyacı sağlıklı bir yaşam sürmesi. Aynı şekilde ayaklandığı andan itibaren çocuğumun kısa dönemli ihtiyacı keşfetmek ve öğrenmek ama uzun dönemde güvene ve sınırları benden öğrenmeye ihtiyacı var.
Aşırı korumacı bir anne olmamak için özellikle dikkat ediyorum. Onu engellemek yerine, becerilerini geliştirmeye, teşvik etmeye ve cesaretlendirmeye özen gösteriyorum. Yetişkin olduğunda kendine güvenen, ayakları üzerinde duran, bağımsız bir kadın olmasını hayal ediyorum. Onu kendime bağımlı kılmamak için bugünden gereken adımları atmaya çalışıyorum. Yedi aylık yürüyen kızımın, düşecek diye sandalyeye tırmanmasını yasaklayan babasına karşılık, kızımla bütün gün sandalyeye tırmanıp inme egzersizleri yaptığımız günlerim hep aklımda. Kızım 2,5 yaşında, bakış açımı aynen devam ettiriyorum.
Hayatı üzerinde kontrolü olduğunu hissetmesi için kendisi ile ilgili birçok kararda seçenek sunuyorum. Bakıyorum bazen de hata yapmışım, o zaman da farkına varabiliyor olmam ve davranışımı değiştirebilmem benim güçlü yanım.


Yazının Devamı

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...