9 Şubat 2012

MEB Uzaktan Eğitim Platformu

Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenler için yeni bir uzaktan eğitim platformu hazırlayarak Türkiye genelinde tüm öğretmenlerin gerekli bilgi ve eğitime ulaşmaları için bir başlangıç yaptı. Yeni bir uygulaması olan uzaktan eğitim bölümünü tüm öğretmenlerin bitirmesi gerekiyor. Adından da öğretmenlere web aracılığıyla çeşitli eğitimlerin verilmesi amaçlanıyor.
Kursiyer.Net ise kullanıcıların, zaman ve mekândan bağımsız olarak, internet üzerinden görsel ve işitsel bilgisayar eğitimi alabilecekleri uzaktan eğitim (e-learning) modelidir. Şu anda sistem üzerinde, yüksek ses ve görüntü kalitesi ile hazırlanmış dersler bulunmaktadır.
Kursiyer.Net projesi Fatih Projesi’nin uzaktan eğitim ayağı olarak Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde hazırlanarak, öğrenci, öğretmen ve velilere bilişim teknolojileri altyapısını en etkin biçimde kullanmaları için imkânlar sağlamayı hedeflemektedir.
Proje, işitme engeli bulunan, öğrenme güçlüğü çeken veya herhangi bir fiziksel engelinden dolayı kurslara katılamayan kişilere uzaktan eğitim metodu ile eğitim imkanı sağlayarak istihdam olanaklarını artırmayı hedeflemektedir. Ayrıca taşrada yaşayan ve söz konusu eğitimlere ulaşma imkânı bulunmayan kişilerin de bu proje aracılığıyla eğitim almaları hedeflenmektedir.
Her iki platforma, http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/ ve http://kursiyernet.meb.gov.tr adresi üzerinden ulaşılabilmektedir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...