16 Ocak 2012

Neden "Sizin Köşeniz" Olmalı?


Yılbaşından beri bu blogu içerik olarak daha dolu ve karşılıklı paylaşımlarımıza daha çok izin verecek şekilde yenilemeye çalışıyorum. En sevdiğim yanı ise artık çeşitli başlıklara yer verebilme olanağımızın olması. Yazıların içinde kaybolmadan, ya da ihtiyacınız olan bir yazıyı kaçırmadan, en üstteki konu başlıklarını kullanarak ihtiyacınız olanlara yönebileceksiniz.

Eğitimlerimde katılımcıların ve bana e-mailla ulaşan anne babaların sorularını ve yanıtlarını paylaşabileceğimiz bir köşe yaratmak istedim. Ebeveyn Koçu ve 2.5 yaşında bir kız çocuğu annesi olarak çoğunlukla benzer sorunları yaşadığımızı söyleyebilirim. Bir kişinin bana ulaşıp da sorduğu soru aynı zamanda başka birçok ebeveynin de yaşamakta olduğu bir sorun oluyor.

Bu köşede sorularınızı  ben İlkiz Sönmez ve Pedagog arkadaşım Gizem Birgül yanıtlayacağız. Sizler de yaşadığınız benzer deneyimleri paylaşarak yorumlarınızla destek olursanız ne güzel, yaşayan bir köşe olur...

Bunun dışında bana ulaşan çok duygusal hamilelik ve çok özel doğum hikayeleri var. Bazen sadece yalnız hissetmemek için bana ulaşıyor ve paylaşıyorlar. Çoğunlukla yanıt vereceğimden emin olmayan tedirgin paylaşımlarla başlıyor bunlar. Her birine severek yanıt veriyorum, bazen gözyaşlarıma engel olamıyorum... Hoş dostluklara dönüşüyor adım adım, hem de Bursa'dan, Ankara'da, İstanbul'dan, İzmit'ten... Buluşmak için var belki ama yazmak için zaman ve mekan sınırımız yok. Paylaştığımız bu heyecanlar, korkular, kaygılar, güvensizlikler, duygusal patlamalar, mutluluktan kabına sığamamalar, uykusuzluklar, tecrübesizlikler hepimizin yaşadığı duygular. Bu hikayeleri de isimlerini vermek isteyenlerin ismiyle, vermek istemeyen ama hikayesini diğer annelerle paylaşmak, destek olmak isteyenlerin, isimsiz olarak yayınlamayı iple çekiyorum.

Lütfen bana çocuklu yaşamınıza dair her konuda yazmaya devam edin.
Onu kucağınıza aldığınızda ne hissettiniz?
Zaman ilerledikçe destek bulabildiniz mi?
Çalışıyor musunuz? Çalışmaya devam edecek misiniz?
Evde yaşam sizi nasıl etkiliyor?
İlk adımını ne zaman attı?
İlk sözcükleri neler?
Tam da büyüdü artık rahatladım derken, bu sözünüzü dinlemeyen, her söylediğinizin tersini yapan bu çocuk nereden çıktı?
Eşiniz beklentilerinizi karşılıyor mu? Size yeterince destek olabiliyor mu?
Bakıcınızdan neler bekliyorsunuz?
Uykusuz geceler... Peki nereye kadar?
Çocuğunuzun kişiliğini anlayabiliyor musunuz? Sessiz, sakin mi yoksa çok sosyal ve özgüvenli mi?
Kendine karşı olumlu duygular besliyo mu?
"Ah ah biz çocukken böyle miydi? Biz anne babamıza böyle yapamazdık mı" diyorsunuz?
Sizin aile yaşamınız nasıldı?

Birlikte paylaşalım, çözüm arayalım, birlikte gülelim, birlikte ağlayalım. Sizin hikayenizi okuyup, umut ve neşe bulan, yalnız olmadığını hisseden başka anneleri düşünün. Paylaştıkça kocaman bir aile olacağımız ve belki de buluşup çay kahve sohbetleri yapacağımız zamanları hayal ediyorum.

Annelik, hamilelik, çocuk yetiştirmek, kadın olmak, anne - eş - iş yaşamı dengesinde yaşadığınız sıkıntıları, sorularınızı, düşünce ve duygularınızı ve paylaşmak istediklerinizi bana yazın,

Sizin Köşeniz 'de birlikte yanıtlayalım...

İletişim: 
ilkiz@cocukluyasammerkezi.com
facebook/cocukluyasammerkezi
twitter/cocukluyasam
www.cocukluyasammerkezi.com
532 5922759

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...