1 Eylül 2011

Yeni Anne Eylül 2011 "Çocuklu Yaşam" Merhaba diyor

Sevgili Yeni Anne okurları, bu sizlere ilk Merhabam... Hürriyet Aile’den sonra artık burada da birlikte olacağız.


“İnsan Hayal Kurmasa...” tam da Yeni Anne’de yazma davetini aldığım gün sizlere nasıl kendimi anlatacağımı, nasıl “merhaba”mı duyurabileceğimi düşünürken, kızım Ada’ya bakan sevgili ablamızın bütün hikayemi özetleme cümlesi...

Gerçekten de hayal kurmasam, ya da hayallerimin peşinden gidecek cesarete sahip olmasam şu anda düzenli işimin başında, o çok katlı binalarda finans ve mali işlerlerle meşgul olur, toplantılara girer çıkar, sunumlar yapar, içimden ta derinden gelen sesleri susturmaya, duymamaya çalışıyor olurdum. 

Oysa insan hayal kurunca ve bir kere yola çıkınca yöneticilik kariyerine ara vermeyi, sıfırdan başlamayı, 1.5 yıl gecesini gündüzüne katıp hem mali işler müdürlüğü yapıp, hem anne ve eş olup, hem de eğitim alıp, pratik ve araştırma yapmayı göze alıyor... Yoruldum ama beni mutlu eden şey bana enerji verdi, bu şekilde gücüm yetti.

Bu yolculuk ilk çocuğunu kucağına alan bir annenin “Kızımı en doğru nasıl yetiştirebilirim?”,  “Nasıl sağlıklı, özgüvenli, sevgi dolu, kendi ayakları üzerinde durabilen, sorumluluk sahibi ve dürüst... kısacası nasıl mutlu ve iyi yürekli bir çocuk yetiştirebilirim?” sorularına yanıt aramasıyla başladı. Okuyup araştırmaya, eğitimler almaya başladım. Sonrasında çok zevk aldığım bu süreçte öğrendiklerimi başka anne babalarla paylaşmak için bu konuda uzmanlaşmaya karar verdim. Amerika’da Academy for Coaching Parents International’dan aldığım eğitimi tamamlayarak Ebeveyn ve Aile Koçu olarak çalışıyorum ve başkalarının “Çocuklu yaşam” hayallerini gerçekleştirmesine yardım ederken aslında kendi hayalimi gerçekleştiriyorum.

Verdiğim eğitimler yolu ile korku ve baskı yerine, sevgi üzerinden ebeveynliği öğrenen aileler, bir ömür boyu sürecek bu yolculuğu kendileri ve çocukları için daha keyifli hale getirebiliyor. Ayrıca anne babalarla birebir yaptığımız koçluk çalışmaları ile kendileri ile olan bağlarını güçlendirerek, kendilerini dışarıdan görmelerine ve bilinçli şekilde değişmelerine yardımcı oluyorum. Ebeveynlerin daha çok hayal kurmasına, hayallerini hedeflere, hedeflerini ise gerçeklere çevirmeleri için onlara destek oluyorum.

Bu köşede çocuğunuzun davranışı altında yatan ihtiyaçları, gelişim basamaklarını, duyguları, sevgi ve disiplin dengesini, özgüvenli çocuk yetiştirmenin püf noktalarını, çalışma hayatını, modern hayatla değişen ebeveynlik modellerini, eşler arası dengeyi, kaynak yaratmayı, kısacası tüm yönleriyle çocuklu yaşamı paylaşacağız.  

Yaz tatilinin sona erdiği okulların açılmak üzere olduğu bu dönemde beni de aldı bir telaş. Yedi hafta sürecek olan “Connection Parenting - Çocuklarla El Ele Ebeveynlik” eğitimim 18 Eylül’de başlıyor... Mekan, duyuru, makaleler, annebabaokulum.blogspot.com, çocuklu yaşam merkezi derken tatlı bir koşuşturmaca içindeyim. Ayrıca beni çok heyecanlandıran bir proje olan Alternatif Anne Seminerlerinin İstanbul programına da ev sahipliği yapıyorum. Çeşitli uzmanların verdiği eğitimlerde amaç çocuklu yaşam sıkıntılarınızı aşmanıza ve hayallerinizi gerçekleştirmenize destek olmak.

Ebeveynliğimde öğrendiklerimle duygularımı birleştirmeye, kendi aile değerlerimiz çerçevesinde en uygun çözümü seçmeye çalışmaya ve kalbimin sesini dinleyerek ilerlemeye devam ediyorum. Biliyorum ki “mükemmel anne” diye birşey yok, orası yolun sonu ve önemli olan yolculuğun ta kendisi, keyfini çıkarmaya hepinizi davet ediyorum. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...