26 Eylül 2011

Okulda %100 Başarı Seminerinin Ardından

Alternatif Anne Eğitim, seminer ve atölyelerinin İstanbul eğitimlerinin organizasyonunun sorumluluğunu aldığımı daha önceden dile getirmiştim.

Çocuklu Yaşam Merkezi olarak bu Cumartesi Levent'te çok keyifli iki seminere ev sahipliği yaptık.
İlki Alternatif Anne uzmanlarından Öğrenci Koçu Berna Kasapoğlu Serdarlı'nın "Okulda %100 Başarı" semineri idi.

Çocuklarımızın okuldaki başarısı için anne babalar olarak nelere dikkat etmeliyiz, okula başlangıç, ders çalışma ortamı ve süresi nasıl olmalı, eğitim kurumları tercihimiz için önemli kriterler, ders çalışma yöntemleri ve bu becerileri geliştirmek, sınav kaygısının nedenleri ve nasıl başedebileceğimiz ve özgüven gibi çok çok önemli konulara değindik.


En önemlisi evde kendi çocuklarımıza uygulayabileceğimiz beceriler edindik. Çocuğumuzun neye yatkın olduğunu gözlemeyerek ve bazı yöntemler kullanarak hangi tür öğrenmeye yatkın olduğunu keşfetmek elimizde. Onları motive etmek, öğrenmeye ve araştırmaya teşvik etmek için yapabileceğimiz çok şey var.

Seminer sonrasında hepimizin aklında netleşmiş olan en önemli konu sorumluluk bilincinin ve özdisiplinin başlangıçta çok iyi bir şekilde yerleştirilmesi gerektiğiydi. Çocuk ilkokula başlarken, ders çalışmanın, ödev yapmanın ne olduğunu henüz bilmeden, anne babalar olarak etkin rol almamız gerekiyor. Doğru sistemi öğretmek ve devamlılığı sağlamak işin daha başındayken çok daha kolay gerçekleşiyor.

Bu seminerde aklıma gelen ve beni çok endişelendirdiğini fark ettiğim bir çocukluk anımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Ben ilkokula giderken İzmir'de yaşıyorduk, annemin bir arkadaşının üniversiteye hazırlanan bir oğlu vardı. Her gün okuldan geldiğinde birlikte ders çalışmak için annesinin de yanına gelmesini beklerdi ve annesi bu durumdan o kadar mutsuzdu ki...
Daha o yaşımdayken bana çok ilginç gelmişti. Düşünebiliyor musunuz? En az 15 yıl sürecek bir alışkanlıktan söz ediyorum.  

Doğru adımları en başında atıp, çocuğunuzda sistemli ders çalışma ve sorumluluk alma alışkanlığını sağlamlaştırmak ve çocuğumuzun başarısının arkasına bilimi alabilmek için, bu önemli konularda bilgi sahibi olmak çok değerli.

Teşekkürler Berna, çok değerli bilgileri bizlerle paylaştığın ve aklımıza takılan tüm soruları yanıtladığın için...




Bir sonraki seminer 22 Ekim'de yine Levent'te. 
Rezervasyon ve bilgi için bana info@cocukluyasammerkezi.com 'dan ulaşabilirsiniz.



İlkiz Özcan Sönmez
Ebeveyn ve Aile Koçu
www.cocukluyasammerkezi.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...