28 Eylül 2011

Çocuklarınızı Yetiştirmeye Yardımcı Olacak Yöntemler

Bu sıralar, bir arkadaşımın "Harika bir kitap, mutlaka oku" diyerek hediye ettiği "Çocuklarınızı Yetiştirmenize Yardımcı Olacak Yöntemler" kitabını okuyorum.
Yazarı Sheila Ellison - Barbara Ann Barnett

İşte daha ilk sayfalardan kendi çocukluğumda önemini fark etmeden yaptığım ve sonrasında benim için çok değerli olan kişisel albüm oluşturma önerisini sizlerle paylaşmak istiyorum... Ben buna Yaşam defteri diyorum. 


Kişisel Albümüm

"Geçmişteki bir olayı tekrar düşündüğümüzde ve anılar aklınıza geldiğinde, "Vay canına, bunu gerçekten ben mi yapmıştım?" ya da "O kadar güzeldi ki, keşke hala orada yaşıyor olsaydık!" derken hissettiklerinizi unutmayın. Geçmişteki deneyler çocuklarda kişisel bir tarih ve kendini anlama duygusu uyandırır. geriye bakmak geçmişteki deneylerinin bugünkü kişiliklerini etkilediğini fark etmelerine yardım eder.

Albüm yapmak üzere üzere büyük bir çizgisiz defter alın. Çocuğunuzu bilet koçanları, özel kartlar, sanat eserleri, belirli ev ödevleri, raporlar, özel günlere ait fotoğraflar, kartpostallar vb. toplamaya teşvik edin. Albüme konulan her olayla ilgili olarak oraya kimlerle ve hangi tarihte gittiği ve bu olayda en çok neyin hoşuna gittiği üzerine birkaç satır yazılmasını da sağlayın. Ayda bir kere herhangi birinin albümünü hep birlikte gözden geçirmek keyifli olacaktır."

Ben bu öneriyi çok ama çok önemsiyorum. Çünkü bence bu öneri ile ,çocuk yalnızca kişisel bir tarihe sahip olunmuyor. Deftere kaleme, öğrenmeye, gezmeye görmeye, sahip çıkmaya, hayatına değer katmaya ve gelişmeye, anıları biriktirmeye ve kendine ve başkalarına saygı duymaya dair birçok tohum atılıyor ve bambaşka kişisel anlamlar yüklenmiş oluyor. Çocuğunuz yalnızca geçmişi değil hayallerini de yazabilir.

Çocukluğumda herhangi bir yönlendirme olmadan, belki de önemini fark etmeden yaptığım birşeydi kendi kişisel albümümü yaratmak. 
Okul hayatım boyunca çalışkan, öğrenmeye ve okumaya yazmaya çok hevesli günlük tutan biri olmamı biraz buna bağlıyorum.

Şimdi ise hayalindeki işi hayata geçirmek için cesaretle adımları atan bir Ebeveyn koçu, aile danışmanı, eğitmen ve bloggerım.
O zamandan gelen aynı hevesim, yazmayı, anlatmayı, anıları biriktirmeyi sevmem bu blogu yarattı. Tek farkı defter kalem yerine artık klavye kullanmam.

Ve diğer yazdığım yerlerin, okurlarla buluşmama ve kişisel motivasyonum için hayatıma katkısı çok büyük...
www.anneysen.com, www.alternatifanne.com, www.hurriyetaile.com ve Hürriyet Yeni Anne dergisinde "Çocuklu yaşam" köşemde yazdıkça büyüyorum, yaşıyorum. 

Benim hala bir sürü hayalim ve sık sık yazdığım, zaman zaman dergilerden resimler, sözler kesip yapıştırdığım, baktıkça bana ait özel bir şey olduğunu hissettiğim, başucumda tuttuğum bir yaşam defterim de var.

Çocuklarınızı yetiştirirken yardımcı olacak bir yöntemi paylaşmak istedim sizlerle ama siz de uygulayabilirsiniz, içinizdeki çocuğu lütfen kaybetmeyin.




İlkiz Özcan Sönmez
Ebeveyn ve Aile Koçu

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...