10 Temmuz 2011

Yaz Tatilinde Çocuklarımız için Hoş Bir Fikir

Yazmayı ne kadar sevdiğim ortada. http://annebabaokulum.blogspot.com blogum birinci yılını dolu dolu bitirirken, yanına diğer kardeş yazı alanları geldi ve ben bundan büyük heyecan duyuyorum. Herşey www.anneysen.com’da sevgili Aylin ve Pınar’ın beni blog yazarlarına dahil etmesiyle başladı aslında... Anne Baba Okulum’da yazılarımı paylaşmaya başladım. Anneysen.com blog yazarları buluşmasında sevgili Fit Anne Şeniz ile tanıştık. Sevgili Şeniz daha bugün, tam da koca bir pasta dilimini yutmak üzereyken “Like A Stone” başlıklı bir yazı yazdığını mail attı ve beni kendime getirdi...


Aynı zamanda Alternatif Anne’de de yazan Şeniz beni sevgili Gülüş Türkmen ile biraraya getirdi. Birlikte neler yapabiliriz, Alternatif Anne’yi nerelere taşıyabiliriz diye heyecanla konuşurken Çocuklu Hayatımız bölümünde anne baba eğitimi konulu yazılar yazmaya başladım.

Geçtiğimiz hafta bir günlüğüne Ankara’ya gittiğimde Gülüş benimle buluşabilmek için büyük fedakarlık yaptı ve beni çok ama çok mutlu etti. Bir de çok özel bir armağan aldım kendi yazdığı kitabını... Çok faydalı bir kitap. Buyrun işte, iki iş kadını ve Çocuklu Yaşam...

Benim için son derece heyecan verici bir bir gelişme de Hürriyet Aile yazarları arasına katılmam oldu. Bundan sonra Çocuklu Yaşam köşemde de yazılarımı paylaşacağım. Tabi ki Alternatif Anne’yi ihmal etmeden... İlk yazım dün yayınlandı, içinde bolca “ben”, bolca duygusallık olan bir yazı oldu. http://bit.ly/paiIcS linkinden yazıma ulaşabilirsiniz.

Yazımdan kısa bir alıntı:
Yazmak... Gözlerini kapattığında minik minik rengarenk patlayan balonları kovalamak gibi... Upuzun bir kumsalda minik yuvarlak çakıl taşları toplamak gibi... Rüzgarın serinliğini, yalnızlığın bazen hürlüğünü bazen hüznünü içine çekmek gibi... İlk bahar güneşiyle yalınayak çimenlere basmak, beklenmeyen bir yaz yağmuruna yakalanıp ağaçlardan düşen damlaları teninde hissetmek gibi... Yazarken özgürlüğü içinde hissetmek, kovaladıkça tam yakalayacakken elinden kaçırmak gibi... Kimi zaman topladığın çakıl taşlarını bir çırpıda döküvermek, kimi zaman üzerinden kalpler yağması gibi gibi gibi...

İstedim ki benden Ada’ya hoş bir seda kalsın. İstedim ki annem beni ne kadar sevmiş, saçının telini sakınmış ama özgürlüğü tattırmış, beni ben olduğum için en özel bulmuş, yanımdayken bile özlemiş, nasıl da gurur duymuş, beni daha iyi yetiştirmek için okumuş, öğrenmiş, kafa patlatmış, denemiş, bazen başarmış bazen başaramamış, hem mutluluk hem üzüntü gözyaşları dökmüş, kalbinin sesini dinleyecek kadar cesurmuş, "işte böyle bir kadınmış benim annem" desin.”

Tüm yeni dostlarım ve yazdıklarımı okuyup destekleyenlerle, yazdıklarım sayesinden bir araya geldim. Yazmak, öğrendiklerimi paylaşmak bana inanılmaz zevk vermenin yanı sıra yeni dünyalar, ufuklar açtı. Yeni hedeflerim var artık, yeni hayallerim. Sizlerin desteği bana hayallerimi gerçekleştirme gücü veriyor.
 
Yaz tatilinde yazı yazmak ve bir günlük tutmak çocuklar için de eğlenceli bir aktivite olabilir. Kız çocukları bu işi daha çok severek sahiplenebilirler. Eğer asla günlük tutmayacağını düşündüğünüz bir oğlunuz varsa ona yazmayı ve okumayı sevdirme fırsatı elinizde demektir. Ona öncelikle Diary of a Wimpy Kid (Saftirik Greg’in Günlüğü) serisinin herhangi bir kitabını alarak işe başlayabilirsiniz. Biraz kafamı dağıtmak için okuduğumda gerçekten çok keyif almıştım.

Çocuklar sevdikleri desen ve renkte, kendi seçecekleri özel bir deftere sahip olma fikrini severler. Bu onlara aitlik, özdeğer ve kimlik algısı verir. Çok çeşitli şeyler yazabilirler.. Yaz tatilindeyken deniz kenarında geçirilen bir günü, ailece yaptığınız bir seyahati, müze ziyaretini, izlenen bir gösteriyi...
Günlük yazmak çocukların gün içinde yaşadığı engellenme, hayalkırıklığı, kızgınlık duygularını pozitif bir biçimde açığa çıkarmak için yararlıdır. Düşünce ve duygularını ifade edebileceği kendine özel bir araçtır. Aynı zamanda dil gelişimi için çok önemlidir. Kullanılan sözcük sayısının artmasını, cümle yapılarının gelişmesini sağlar. Çocuklar yazdıkça kitap okumaya olan ilgileri de artar. Okuduğu kitaplar düşünceleri günlüklerine aktarabilirler. Belki de bir şiir... Yaratıcılıklarını kullanırlar. Belki yazdıklarını sizinle de paylaşıp fikrinizi almak isterler. İşte övgüyü doğru bir şekilde kullanarak, özdeğeri artırmak için karşınıza çıkan güzel bir fırsat.

Yazmak ve günlük tutmak çocuğunuz için eğlenceli ve yararlı yaz aktivitelerinden bri olacaktır. Belki siz de eskiden bir günlük tutuyordunuz, ya da bir mektup arkadaşınız vardı. Siz de çocuğunuzla bazı hikayelerinizi paylaşırsanız, kendisi de bu aktiviteye katılmak isteyecektir.
Kimbilir, belki de ailenizde bir yazar doğmak üzeredir. İşte çocuğunuza bahşedilen armağanı kolaylıkla ortaya çıkarabileceğiniz bir eğlenceli bir fırsat.

Ebeveyn ve Aile Koçu İlkiz Özcan Sönmez
08.07.2011

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...