13 Haziran 2011

Çocuğumla Bağ Kurmak Seminerleri

Biliyorsunuz haftasonu hem benim yaşgünümü, hem de Alternatif Anne'nin 1. yaşgününü kutlamak için annelere sürpriz iki seminer düzenlemiştim...


Amerika'da uzun yılardır Connection Parenting adı ile verilen bu eğitimle Ebeveyn Koçluğu eğitimimi aldığım Academy for Coaching Parents International sayesinde tanıştım ve çocuğumla olan ilişkimde çok faydasını gördüm ve görmeye devam ediyorum. Yalnızca bu eğitimle sınırlı kalmayıp, farklı kaynaklarla zenginleştirip ülkemize uyarladığımda "Çocuğumla Bağ Kurmak" eğitimi ortaya çıktı.


Sürprizler bununla sınırlı kalmadı işte Levent'teki eğitim mekanımız ve eşimin bana ve Alternatif Anne'ye yaşgünü sürprizi! Kapıyı açtığımda nasıl duygulandığımı anlatamam...




"Çocuğumla Bağ Kurmak" eğitimi aslında yedi hafta süren ondört saatlik bir eğitim. Eğitimde çocuklarıyla sorunsuz iletişim için yeni teknikler ve beceriler öğrenen anne babalar, her hafta bu teknikleri pratik yapabilir ve sonrasında yaşadıklarını bizimle paylaşırlar. Belki başta mümkün olacağını inanmadıkları sonuçları bir bir almaya başladıkça kendilerine ve yönteme olan güvenleri artar, tüm katılımcılar paylaştıkça biz de yaratıcı, kendimizi geliştirici örnekler dinleme fırsatı buluruz.

Seminerde ise zamanınız eğitime göre çok daha kısıtlı olmasına rağmen, katılımcılarımızla eğitimin en pratik ve uygulanabilir ipuçlarının üzerinden geçtik:


  • Bağ nedir, neden bağ kurmak gereklidir?
  • Çocuklarımızın bizi dinlemesi için nasıl iletişim kurmalıyız?
  • Nasıl özgüveni çocuklar yetiştirebiliriz?
  • Sevgi verme ve disiplin dengesini nasıl kurabiliriz?
  • Çocuklarımızın sağlıklı gelişimi için nasıl davranmalı, nasıl sınır koymalıyız?
  • 2 yaş sendromu ile nasıl başa çıkabiliriz?
  • Öfke nöbeti geçiren çocuğumuza nasıl yaklaşmalıyız?
  • Mutlu, başarılı, saygılı ve sevgi dolu bir çocuk yetiştirmek için etkili yöntemler nelerdir?

Sunumdan bazı kareler...


Unutmamız gereken en temel şey, çocuklarımızın fiziksel ihtiyaçları gibi duygusal ihtiyaçları da olduğudur. Çocuklarımız karşılanmayan ihtiyaçlarını zorlayan davranışlarla ifade ederler. Eğer ebeveynler olarak, onların ihtiyaçlarını karşılamak yerine, davranışlarını değiştirmeye odaklanırsak, duygularını bastırmış oluruz ve aramızdaki bağın kopmasına neden oluruz.

Yaşgünü pastamızı da keserek katılan annelerle vedalaştık. Seminer dolayısıyla iki Alternatif Anne yazarı ile de tanışma fırsatı buldum; sevgili Hukukçu Anne Nazan Şenol Dokudan ve Öğrenci Koçu Berna Kasapoğlu Serdarlı. Katılımları, samimiyetleri ve çok değerli paylaşımları için herkese çok teşekkürler!..

Temmuz ayında da Salı ve Perşembe akşam ve Cumartesi gündüz gruplarıyla eğitimlere devam edeceğim. Detaylı programı bugün blogumda yayınlayacağım.

Sevgilerimle,

İlkiz Özcan Sönmez
ACPI Sertifikalı Ebeveyn ve Aile Koçu
annebabaokulum@blogspot.com
ilkizozcan@yahoo.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...