23 Mayıs 2011

Yaşamımda Yeni Bir Sayfa


Uzun yıllar finans alanında sürekli koşturmacalı, sorumluluğu fazla stresli görevlerde çalıştıktan sonra, işimden ayrılıp Ebeveyn ve Aile Koçu olarak kendi işimi kurmaya karar verdim.
Bu kararımdaki en büyük etken kızımla daha fazla zaman geçirmek ve bundan sonrasında kızımla olan hayatımı da içine alacak şekilde kendi zamanımı kendim yöneteceğim bir işe sahip olmaktı.Bu nedenle bebeğim henüz çok küçükken eğitim için Amerika'ya gittim. Orada bu işin duayenleri ile biraraya gelerek eğitim alma ve pratik yapma imkanı buldum. Süt izninden işe döndükten sonra da her gece eve döndüğümde, okunacak kitaplar, yapılacak ödevler, hazırlanacak eğitimler için çalışmak gelecekteki hayatım yani bugünler için atılmış adımlar olduğundan sabrettim ve yeri geldi uykumdan,dinlenmekten, gezmekten, heyecanla beklediğim bir filmi seyretmekten fedakarlık ettim. 1.5 yıl zorlu ama zevkli geçti. Çok şey öğrendim, sizlerle paylaşacak, sorunlara çözüm olacak çok bilgi biriktirdim. Artık ACPI Sertifikalı Ebeveyn ve Aile Koçu olarak eğitimler vermeye başladım ve ikinci adım da koçluk yapmaya başlamam olacak.

Çalışan anneler benim yaşadıklarımı iyi anlayacaktır.Uykusuz bir gecenin sabahında çocuğunuz artık mışıl mışıl uyurken, ya da nasılsa bir meleğe dönüşmüş odasında kendi kendine oynarken, ya da "anne gitmeee" diye kollarını boynunuza dolamış sizi bir türlü bırakmak istemezken onu evde bırakıp gitmek gereklidir. Bütün gün işte bir aklınız çocuğunuzda, güveniniz tam olsa dahi onu özleyerek, toplantılara girmek, bitirilmesi gereken işleri yetiştirmek, 1-2 saat bile mesaiye kalmak gerekse, ona kimin bakacağını, yedirip yatıracağını hesap ederek huzursuzlanmak olağan şeylerdir.
Elimizde göğüs pompası en uygun yeri ararken, bu iş için harcadığınız zaman üstlerinizin ve hatta sizinle aynı işi yapanların homurdanmasına neden olurken, hep aynı şeyi hayal eder insan: kendi işini kurmak ve çalışmak istediği gibi çalışmakta özgür olmak.

Bu yeni alışmaya başladığım düzende, her sabah aynı saatte kalkıp işe gitmek zorunda olmamak çok güzelken, kendi zamanını yönetmek de bir o kadar zormuş.Zamanını doğru yönetebilmek tamamen bir planlama ve özdisiplin işi. Kendime haftalık bir yaşam programı (sizlerle paylaşacağım) yapana kadar bazı günler kendime öyle çok yükleniyordum ki,kızımla geçirecek zaman bulamıyorum.Bazı günler de kızımın yanında ayrılıp çalışmalarımın başına geçmekte zorlanıyordum.

Her geçen gün daha bir dillenip tatlılaşan ufaklığım karakteriyle, yapabildikleriyle, tercihleriyle beni hep şaşırtmaya devam ediyor...
Bu arada meşhur 2 yaş sendromu da kendini iyiden iyiye belli etmeye başladı. Bilyorum ki bu dönem kızımla sağlıklı bir ilişki kurmak ve onun kendi kendine yetebilmesi, özgüven ve özdeğerinin gelişimi için çok kritik. Bu konuları daha detaylı paylaşmaya devam edeceğiz.Bu özgüven, özsaygı, özdeğer konularında bilgimi artırdıkça sağlıklı bir birey olmak için ne kadar önemli olduğunu daha yakın kavrıyorum. Eğtimlerimde özlellikle bu konu üzerinde çok duruyorum. Sonraki yazılarımda mutlaka konunun derinlerine ineceğim.

Gitgide artan ama bir o kadar da keyifli bir koşuşturmaca içinde buldum kendimi.
Hazırladığım ve organize edilecek eğitimler, okunacak kitaplar, takip edilecek bloglar ve yazılacak makalelerim var. Mümkün olduğunca çok insana ulaşmak için yapılması gereken herşeye tek başıma yetişmeye çabalarken bu konuda en yakın desteği eşimden görüyorum.

Anneysen.com'daki Anne Baba Okulum blog sayfasının güzel yorumlar alması beni çok heyecanlandırırken, beni çok sevindiren bir haber de AlternatifAnne'den geldi.

Bir süredir keyifle takip ettiğim AlternatifAnne'in kurucusu Gülüş Türkmen'le yaptığımız çok keyifli sohbetten AlternatifAnne ekibine katılmaktan ve hem yazar hem de uzman olarak böyle değerli bir ebeveynlik kaynağına destek olmaktan büyük mutluluk duyuyorum.

4 yorum:

Tebrikler Ilkiz! Zevkle takip ediyorum seni. Ayni yollardan gectigin birinin annelik konusunda onunde yurumesi ve deneyimlerine deneyim katip ustelik bunlari paylasacak platformlar yaratiyor olmasi cok guzel. Tesekkurler ve yolun acik olsun
Basarilar...

ne güzel bir karar hayırlısı olsun
güzel haberlerin devamını bekliyorum

Sevgili Gülçin, sözlerin beni o kadar mutlu etti ki anlatamam.Doğru karar verdiğimi hissettirdiğin,beni yüreklendirdiğin için bir kez daha teşekkürler.Mutlaka haberleşelim. Sevgilerimle... İlkiz

Sevgili Mine, yorumların her zaman yanımda olduğunu hissettiriyor. çok teşekkürler. İlkiz

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...