5 Mayıs 2011

Kendi Yaşam Koçunuz Olmak Eğitimi

Geçtiğimiz ay aldığım bir eğitimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Özellikle, işim çocuğum evim ailem koşturmacası içinde durup dinlenecek kendimi geliştireceğim bir zamanı özlediğim anda karşıma bu eğitim çıktı. İnternet fırsatlarına hayır diyemediğim bir dönemde bu eğitimi almıştım ve bütün bu koşturmaca içinde artık hakkımın yanmasına ramak kala eğitime başlamayı başardım.
Eğitmenimiz Özdemir Özkan paylaşmaktan zevk alan bir insan. Verdiği örneklerle konuyu zenginleştirip, kişiselleştiriyor. İlgiyi dağıtmadan anılarından da verdiği seçkilerle hem bir insan ve dost tanımayı hem de kendine dışardan bakmayı mümkün hale getiriyor. 12 saatlik eğitim sürecinde bizlere mümkün olduğunca çok bilgiyi verebilmek için çaba harcadı ve bu bilgileri başkalarıyla da mutlaka paylaşmamızı istedi. Eğitim isminden de anlaşılabileceği gibi zaman zaman yaşam koçuna ihtiyacımız olan durumlarda kontrolü ele alabilmek, alternatiflerin farkına varabilmek ve kendimize de koçluk yapabilmek üzerine kurulu.
Zaten başta da söylediği gibi kimsenin kimseye sihirli bir anahtar verme şansı yok. Dolayısıyla eğitimde anlatılanlar aslında çoğu zaman bildiğimiz ama unuttuğumuz, kendimizi sorumluluklarımızın kıskacında hissederek bir türlü kontrolü ele alıp eyleme geçemediğimiz şeyleri hatırlatıyor.
Eğitimde bence en çarpıcı bölümler ise sorulardı. Öyle basit sorular kendinize sorduğunuzda dev farkındalıklara neden olabiliyor.
§ “Kendimi çok güçlü hissediyorum” sözünü en son ne zaman kullandınız?
§ Nerede yaşamak istiyorum?
§ Ne olmak istiyorum?
§ İdeal yaşamdaki bir günüm nasıl olmalı?
§ Kendinizi en canlı hissettiğiniz an ne yapıyorsunuz?
§ Hayattaki amacınız nedir?

Enerji kaçakları, zamanı yönetmek, para ile ilişkimiz, düşüncelerimizin gücü, korku, değişim 12 saat süren bu keyifli eğitimden diğer satırbaşları..
Harekete geçmek için kendimizi hazırlayabilmek için ödevlerimiz de vardı eğitim boyunca. Önce bir başucu defteri almak ve işe kişisel öykümüzü yazarak başlamak. Ama öyle bildiğimiz kısa ve klasik öykülerden değil, gerçek anlamıyla hayat hikayemizi yazmamız istendi. Kendimizi daha yakından tanıma olanağı bulmak, kalıplarımızı, eğilimlerimizi, becerilerimizi keşfetmek için.. Belki de çocuklarımız ve torunlarımız için en büyük miras bu olur.
Bu bana harika bir fikir gibi geldi. Çocukken annemin küçük bir defterini bulduğumu hatırlıyorum evde. İçinde şiirler, resimler, güzel sözler, önemli günler, babamdan izler, kısaca biriktirmek istediği herşey vardı. Şimdi nerelerdedir acaba, anneme dair en kıymetli saklamak isteyeceğim şey budur.
Sonra bir keresinde babamın askerde olduğu nişanlı bekleme sürecinde annemle babamın birbirlerine yazdıkları mektupları bulmuştum. Bir diğer hazine de budur benim için. İnsan yıllar önce ailesinin yazdığı şeyleri çok özel buluyor.
Şimdilerde ne kadar da uzaklaştık elyazımızla birşeyler yazmaktan. Evet bilgisayarlarımız var şahane hızlı yazıyoruz, italik, renkli, maillar atıp, bloglar tutuyoruz, iyi ki de var bunlar. Ama siz yine de küçük bir deftere arada bir elyazınızla sizden parçalar bırakın. Ne kadar yaratıcı olduğunuzun önemi yok, okudukça size sizi tanıtacak, okudukça sizi mutlu anlarınıza yeniden taşıyacak, enerjiniz tükendiğinde ya da azaldığında diyelim, sizi o en mutlu olduğunuz anlara götürecek ve enerjinizi yeniden artıracak.
Bir arkadaşımla konuşurken bizi bir kere çok üzmüş olan olayların nasıl da aylar sonra küçücük bir hatırlatmayla yeniden ortaya çıkabildiğini, ve yeniden o çok güçlü olumsuz duyguların yaşandığını söyledi. Aksine mutlu anlarımızın yaşandıktan sonra toz gibi dağıldığını ve bir daha hatırlamak istediğimizde aynı güçlü duygularla hatırlanamadığını konuştuk. Mutlu olduğumuz anları canlı tutabilmek için onları şimdiden daha mutluyken, bulutların üzerindeyken elyazımızla başucu defterinize yazmak işe yarayabilir diye düşünüyorum. Arkadaşıma da bunu önerdim ve bu fikri o da çok beğendi. Ama yazmak gerçek anlamda bir disiplin işi. Eğtim içindeki diğer birçok öneride de olduğu gibi uygulamaya geçmek için özveri, hedef koymak ve çalışmak gerekiyor.

Kendi hayatımız için yaptığımız yatırım daha iyi anne ve babalar olmak için yaptığımız yatırımdır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...