5 Mayıs 2011

Bizimki Doktordan Artık Korkmuyor!


Bundan 4 ay önce son doktor maceramız tam bir kabustu. Doktorumuz ve biz çabaladıkça Ada'mız daha da korktu. Küçük bir koala gibi kollarını boynuma, bacaklarını belime doladı. Sonunda tartıda tartılamadan, boyunu doğru düzgün ölçtürmeden, ağzını açtıramadığımız için dişlerini göremeden bolca gözyaşı ve çığlıkla çıkmak zorunda kaldık. Üzerinden 4 ay geçti, 19 aylık oldu ama bu sefer çalıştık hazırlıklıydık ve muayenemiz harika geçti, nasıl mı?

Arada geçen zaman boyunca doktordan ara ara sözettik. Sevimli bir doktor karakteri yarattık. Kanyonun önünden geçerken "Ada'nın doktoru da burada, Meral..." diye gösterdik. "Doktorunun bir sürü yeni oyucağı varmış Adacım" dedik.
Bebek dergilerindeki doktor sayfalarını göstredik. Parmağıyla hepsine dokunup "doktor, doktor, doktor..." demesini çok sevdi.

Çocukların hafızaları kısa süreli olduğundan bunları muhtemelen unutmuştur ama "doktor ve meral" kelimeleri kızımıza yabancı ve bilinmez olmaktan çıkmıştı.

Doktora gideceğimiz sabah uyandı ve bizim yatakta oynaşmaya başladık. Birden doğaçlama doktor oyunu (doktorculuk demiyim) oynamaya başladım.
- Adacım ben doktor oldum, açar mısın karnını dedim.
Sonra soğuk parmaklarımı göğsünde sırtında dinliyormuş gibi gezdirdim.
- Adacım ağzımı açalım aaaa diyelim, ben şimdi doktor oldum.
- Aaaa, yeni dişlerin çıkmış
- Şimdi parmağımla kulağına bakıcam, hiiiç kımıldama
- Şimdi de yat bakalım boyunu ölçelim
- Hangi yastıkla ölçelim?
- Ada bu kadar büyümüş , 2 yastık kadar olmuş yaşasıııın!

derken Ada bir daha da .... bir daha da... diye oyunun devamını ister oldu.
Sonra o doktor oldu beni yatırdı, aaa dedim ağzıma baktı, kulağıma baktı, kımıldarsam heee diye kızdı... boyumu yastıkla ölçtü.
Ben dışarı çıktığımda aynı oyunu ona bakan ablamıza da öğretmiş, öğlene kadar bir yarım gün
doktor meralcilik oynamak Ada'nın eğlencesi oldu.

Sonra doktora gittiğimizde aramızdaki oyunu hemen anlayan doktorumuz da bize katıldı. O da önce Adanın orada en beğendiği ve hemen kucağına aldığı oyuncak bebeğini yatırdı ve muayene etmeye başladı. Bir bebeği bir Adayı muayene etti derken, kıkır kıkır bir zamanda herşeyi tamamlamıştık.

Aşı zamanı geldiğinde aşının acısıyla doktor odasını özdeşleştirmesin diye doktorumuz bizi ayrı bir odaya aldı. Ben kızımı kucağıma aldım ve hazırız dediğimde Ada doktoru görmeden aşısını oldu, bir dakika kadar ağladı hemen arkasından odadaki yeni oyuncakları keşfetmeye başlamıştı bile.

Ada şu anda 19 aylık, konuşulanları net bir şekilde anlıyor, tek kelimelik cümlelerle konuşuyor. Şimdi keşke bu oyunu daha önceden oynasaydık diyorum, sanırım 4 ay önceki doktor maceramız çok daha rahat geçerdi.

Siz daha da gerçekçi olmasını isterseniz, çocuğunuza bir doktor seti de alabilirsiniz, önemli olan oyunu paylaşıp birlikte eğlenmek ve kesinlikle zorlamamak. Bırakın oyunun lideri o olsun, küçücük kafalsındaki kocaman hayalgücüyle neler yaratabileceğine ve oyunun öğrenme üzerindeki gücüne çok şaşıracaksınız...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...