8 Temmuz 2010

Ada'mın Bir Günü - 9 ve 10. Aylar


Bizim evde gün 7:30da başlar.İç saati hiç şaşmadan Ada yatağında kalkar,Eeee diye bir bağırır.Anlarız ki yeni birgün daha başladı.
3 Aylıktan beri kendi odasında yattığından bizim yatağımız onun oyun yatağı.Yarım saat bizim yatağımızda oyun oynarız,boğuşuruz, oyuncaklara sarılırız,bizim sarıldığımız oyuncaklarını elimizden zorla alır, babasını uyandırmak için bam bam vurur, kulağını çek kızım, gıdıkla kızım diye ben de onu yüreklendiririm..
8:00de kahvaltısnı yapar.
3 yemek kaşığı tahıllı maması,
1 kibrit kutusu keçi peyniri,
1 yemek kaşığı pekmez,
cici bebe veya ekmek içi sitle karıştırılmış mamasını ve 2 günde bir 1 yumurta sarısı yer.
Bizimle kahvaltı yapıyorsa salatalık,peynir,börek,peynirli omlet,meyve neyin görüşünü severse ister.
8:30dan 10:00a kadar oyun saatimiz.
Evin içinde yerlerde coşar koşarız.Kovalamaca oynamaya bayılırız,bir çığlık atar arkasını döner emekleyerek kaçar, bu "annem beeeni yakalayamaaaz!.." demektir.
Yakalayana kadar heyecanla çığlıklar atar, yakalayınca da ben onu yatırır gıdıklarım, kahkahalarımız birbirine karışır.
Sonra "Ada beeeni göremeeez der!.." ben kaçarım, o beni kovalar.
Bu ay saklambaç oynamayı da öğrendik, beraber sevdiği bir bebeğini başka bir odada saklıyoruz. 1 saat sonra bıdık nerede gidiyorum, gidip beraberce buluyoruz.
Ya da ben başka bir yere saklanıyorum, sesimi takip edip beni buluyor.
10:00'da uyku saatimiz. Bir 10 dakika önce oyunumuzu kesiyoruz, müzik dinleyip sakinleşiyoruz. Sonra Adanın odasında neredeyse doğduğundan beri yatarken dinlediği Özge İlayda'nın ninnileri çalarken uyukuya dalıyor..
1- 1.5 saat uyuduktan sonra aynı şiddetli Eeee "ben uyandım" sesiyle uyanıyor.
11:00de ara öğünümüz var.
Meyve ve bisküvi karışımı, mısır gevreği ve süt, sütlü muhallebi yiyebiliyor.
Arada yine oyun, kitap, dergi karıştırmaca, parka gitmece...
14:30da öğle yemeği yiyor, etli yada tavuklu bir sebze yemeği yanında pilav ya da makarna. Kabak dolması, patates köfte, ıspanak, semizotu, fasulye (patlıcan hariç) yiyor, sebze çorbası, şehriye çorbası da fena gitmiyor.
En sevdikleri her perşembe sebzeli balık ve aç tok ne zaman olursa olsun makarna.
9 aylıktan itibaren baklagiller de hayatımıza girdi, haftada bir mercimek ,kuru fasulye, nohut yiyor. Mercimeği hiç sevmedik.
Biz 4 aylık ek meyve pürelerine, 5 aylık da sebze çorbalarına başladık. O nedenle Ada yemekleri hiç yadırgamadı, pütürlü gıdaları yutmakta hiç sorun çıkarmadı.
15:00 te yeniden uykusu gelen ufaklığı 16:30a kadar aynı rutinle uykuya bırakıyoruz.

1 yorum:

ne güzel anlatıyorsunuz sanki hiç sorun yokmuşcasına ellerinize sağlık
tatlı kurabiyenin yanaklarından öpüyorum : )

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...