8 Haziran 2010

Young Guru Academy

Bugün gönüllüsü olduğum Young Guru Academy yani Hayal Ortakları Derneğinden sözetmek istiyorum.

2000 yılında kendini iyi ifade eden,vicdani zekası yüksek,sosyal sorumluluk bilincine sahip,özgüvenli,idealist ve kutunun dışında düşünebilen geleceğin liderlerini yetiştirebilmek hayaliyle, Sinan Yaman tarafından uluslararası bir sivil toplum örgütü olarak kuruluyor.Daha iyi bir Türkiye, daha iyi bir gelecek için sosyal sorumlu liderler yetiştirmek vizyonuyla hareket eden YGA bu alanda birçok projeyi birlikte yürütüyor.Oku Düşün Paylaş, Kör Liderler, Global Hizmetkar Liderler, İstanbul Kültür Elçileri, Anadolu’ya Beyin Göçü, Yıldızlar Koruma Altında, Kardelen Öğretmenler Liderlik Kampı, Değişim Liderleri, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları ile Hayal Ortaklığı...
Benim de gönüllü olarak katıldığım Oku Düşün Paylaş projesi ile 2000 yılından beri, “Okuyan, sıradışı düşünen ve fikirlerini özgürce paylaşan genç beyinler” yetiştirmek için Türkiye genelinde 83 YGA Yaratıcı Kütüphanesinde hizmet veriyor. İlköğretim okullarında kurulan bu kütüphanelerde, YGA’lı liderler, geleceğin sosyal sorumlu liderlerini yetiştiriyor.2008 yılından beri Milli Eğitim Bakanlığı da projenin öğrenciler üzerindeki olumlu sonuçlarından çok etkilenip, projeyi Türkçe derslerinde uygulamaları için onaylıyor ve destekliyor.
Her yıl bu programdan, 80 bin ilköğretim öğrencisi arasından seçilen 4 bin yıldız lider adayı mezun oluyor.

4.Leventteki Yaşar Doğu İlköğretim Okulu'nda Mavi olarak kurduğumuz kütüphanede 5 haftadır Oku-Düşün-Paylaş projesine katılıyorum. 1 moderatör, 1 yan moderatör ve 3-4 gözlemci ile yürüttüğümüz seanslarda,okulun en parlak 7. ve 8. sınıf öğerncileriyle Oku-Düşün-Paylaş kitabındaki sözler üzerinden düşünmeleri, tartışmaları,hayal kurmaları,kendilerini doğru ifade etmeleri için uygun ortamı hazırlamaya çalışıyoruz.
Başlarda çekingen olanlar bile öyle güzel alıştılar ve fikirlerini örneklerle ifade edip savunmakta o kadar ustalaştılar ki onlar için çok heyecanlanıyorum ve çok mutlu oluyorum.

Oku-Düşün-Paylaş biz moderatörler için de eşsiz bir gelişim fırsatı...
Empati kurma,daha fazla araştırma yapma,etrafımızdakileri etkin dinleme, doğru soruları sorabilme,bir ekip olarak çalışabilme ve kriz anında çözüm üretebilme becerilerimizi geliştirebiliyoruz..
Aynı zamanda çocuklar kendilerini öyle güzel ifade ediyorlar ki, tertemiz kalplerinin ve özgür hayal dünyalarının kapılarını sonuna açarak bizi hergün yeniden heyecanlandırıyorlar.Öyle hissediyorum ki, bu ders yılı bitiminde zil çaldığında hepimizin yüreği burkulacak...

YGA sizlerin, bizlerin katkılarıyla hızla büyümeye devam ederken, dünyayı çocuk gözleriyle görmeye devam ediyor. Siz de bu ailenin bir parçası olmak isterseniz, http://www.yga.org.tr adresinden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Son söz,bakın YGA'lılar kimleri aradıklarını anlatıyor:

Dünyayı değiştireceğine inanacak kadar idealist,
Hayalinin önündeki engelleri görecek kadar da gerçekçi.
Engelleri kaldırmayı deneyecek kadar cesur,
Sıradışı hayal ortakları ile çalışabilecek kadar uyumlu.
Kendine yapabileceği en büyük yardımın,
Başkalarına yardım etmek olduğunu bilen bir bencilseniz.
Sosyal sorumluluk sahibi, başarılı,
Çift kanatlı bir lider olmayı hayal ediyorsanız...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...